Rychlé vyhledávání
Vyberte si z naší nabídky

REAL-PROJEKT MAX s.r.o. - Realitní a projekční kancelář Tišnov na 
Firmy.cz

Luxury Real
FB
Provozováno na realitním systému Realman
Nacházíte se: Úvod » Prodávat přes realitní kancelář, nebo bez? Pojďme si říct, co vše je třeba zařídit.

Prodávat přes realitní kancelář, nebo bez? Pojďme si říct, co vše je třeba zařídit.

24.1.2023

Realitní makléř není jen prodejce nemovitostí. Je odborník v oblasti stavební (zkoumá především technický stav nemovitosti), právní (hlídá a řeší právní vady v katastru nemovitostí), má daňové a finanční znalosti (jedná s bankami, znalci, finančním úřadem), je průvodcem složitými životními situacemi (konflikty mezi spoluvlastníky, rozvody, pozůstalostní řízení atd.). Musí být psychologem, marketérem, manažerem a především dobrým obchodníkem. Jaká je tedy práce realitního makléře? Pokusím se Vám shrnout hlavní body naší práce.

Denním chlebem realitních makléřů jsou prohlídky či nábory nemovitostí. Většinou probíhají brzo ráno, nebo v podvečer, většina zájemců vyžaduje prohlídky o víkendech. To ve většině případů makléř umožní třeba i na úkor vlastního volna stráveného se svou rodinou. Denně vyřídí desítky dotazů a telefonů, které někdy i dosahují 22.hod. večerní.

 

  1. na začátku je první schůzka s prodávajícím většinou přímo v dané nemovitosti, vysvětlení postupu, ukázka práce, stanovení podmínek spolupráce, seznámení se s technickým stavem nemovitosti, detaily, historií
  2. prolustrování nemovitosti v katastru (většinou již před první schůzkou), zjištění právních vad (břemen, zástavního práva, exekucí aj.),
  3. zjištění přípojek, přístaveb na obci a stavebním úřadu, případně komunikace se sousedy. Vše musí mít makléř prověřeno tak, aby zájemcům předal kompletní a pravdivé informace a nic ho při prodeji a přepisu nemovitosti nezaskočilo
  4. makléř stanoví nebo vypracuje odhad tržní ceny nemovitosti, prodávající mu sdělí vlastní cenovou představu
  5. pokud se dohodnou, makléř vypracuje návrh zprostředkovatelské smlouvy
  6. na další schůzce se přistoupí k podepsání zprostředkovatelské smlouvy, kde jsou podmínky práce makléře jasně stanovené
  7. zaměření nemovitosti, vypracování půdorysu, Home Staging-(zvýšení atraktivity nemovitosti), focení, případně videoprohlídky, letecké snímky z dronu atd. (makléř investuje do Vaší nemovitosti nemalé finance na její propagaci, objednání externí firmy, čas strávený přípravou atd.)
  8. vypracování PENB (průkazu energerické náročnosti budovy) pokud vlastník nemá, také předání nebo vyhotovení projektové dokumentace k nemovitosti
  9. založení nabídky do realitního softwaru, kompletní popis nemovitosti
  10. inzerce na placených portálech a v tisku
  11. vytvoření webové stránky nemovitosti, správná propagace na sociálních sítích
  12. vyřizování dotazů z emailů, telefonátů, domluva termínů prohlídek
  13. vedení prohlídek a komunikace s oběma stranami (někdy probíhají prohlídky i několik týdnů až měsíců) dle toho, jak je nemovitost pro klienty zajímavá jak stavem, umístěním nebo nabízenou cenou)!
  14. výběr kupujícího dle jeho bonity
  15. v případě zájmu kupujícího je umožněna další prohlídka/ky na nemovitosti s jeho stavebním dozorem
  16. pokud se klient rozhodne koupit, makléř nechá vypracovat rezervační smlouvu
  17. podpis rezervační smlouvy
  18. v případě koupě na hypotéku jednání s finančím poradcem, bankou, odhadcem
  19. zaslání podkladů notáři k vypracování kupní a svěřenecké smlouvy
  20. vyjádření, připomínkování a odsouhlasení zúčastněných stran ke smlouvám
  21. někdy se stane, že některá ze zúčastněných stran neustále připomínkuje smlouvy, vynucuje si ustanovení, které není vyvážené, nebo je nad rámec běžných ustanovení a nechce ustoupit. V tuto chvíli je tu zprostředkovatel, aby vše vysvětlil a mezi stranami zprostředkoval dohodu
  22. čeká se na zapsání vkladu zástavního práva, nebo vlastnického práva v KN
  23. po nabytí vlastnictví nabyvatelem notář vyplácí kupní cenu a makléř do určité doby dané smlouvou nemovitost předává
  24. na místě předání probíhá kontrola nemovitosti kupujícími, sepíší se stavy měřidel a předají se klíčky od nemovitosti

 

Celý proces prodeje je právně, časově a psychicky velice náročný. Velice důležitá je především úschova kupní ceny. Je tedy potřeba zvolit správného a prověřeného uschovatele, aby Vám byla po převedení vlastnictví vyplacena kupní cena a nepřišli jste o peníze.

Troufáte si sami prodat nemovitost?

Nebo chcete mít prodej bez starostí?

Pokud ano, neváhejte se na mě obrátit.

Nezávislé reference na naši kancelář naleznete na firmy.cz nebo na Googlu.

https://www.firmy.cz/detail/12955055-real-projekt-max-s-r-o-realitni-a-projekcni-kancelar-tisnov-tisnov.html

 

Lucie Valdhansová, realitní makléřka, jednatelka společnosti a odhadce nemovitostí

Tel: 604 98 66 77 nebo [email protected]

foto166